Event series: CATR 2024 Conference

CATR MEMBERSHIP
To register for the 2024 Conference you must be a current member of CATR. To join the Association or renew your membership, please follow this link: Forms | Federation (federationhss.ca). As part of this process, you can also make donations to CATR’s Indigenous Host Initiative and Graduate Student Travel Subsidy/Denis Salter Grants. Please consider supporting these two important programs. Once you have renewed or joined, you can register for the Conference.

 

CONGRESS REGISTRATION
If you are attending ACT II in-person June 17-20 at McGill University, you need to register for Congress and CATR’s in-person Act at this link: Congress 2024 Registration (swoogo.com) Once you have registered for Act II (in-person), you will automatically be given access to Act I (online). Please consider purchasing more than one banquet ticketand offering your extras to graduate students or precarious scholars you know will be attending.

CATR has a limited number of complimentary passes to Congress for student attendees who self-identify as Black and Indigenous. If you would like to be considered for these passes or have any questions, please email catracrtsubmit@gmail.com. The passes will be given to folks first come-first served as available.

 

ACCOMMODATIONS
Each in-person participant is responsible for booking their own accommodation in Montreal. We strongly recommend booking now because there will be many folks trying to book the same accommodations from other federations for the same dates. Information about accommodation can be found Congress 2024 Accommodation Information

 

CHILD CARE & DEPENDENT CARE SUBSIDY 
This year, Congress is offering a Child and Dependent Care Subsidy. If you would like to apply, please email catracrtsubmit@gmail.com with the following information: First name and last name; email and mailing address; confirm conference registration; confirm participation as a presenter, chair, moderator or respondent; confirm CATR membership; and provide a statement describing your professional status, dependent care needs, and estimated amount of financial support required. Please share this information by Friday, April 12th.

 

2024 CONGRESS GRADUATE MERIT AWARD
Are you a graduate student in good academic standing, a member of CATR, and presenting at this year’s conference? You are eligible to apply for the 2024 Congress Graduate Merit Award. To complete your application, please fill out this Google Form and upload the requested documents by no later than Friday April 12th. For questions about this application, please contact: CATR Graduate Student Representative, Jayna Mees at: jayna.mees@gmail.com.

If you are presenting at CATR and have any questions, feel free to email catracrtsubmit@gmail.com.

Coming soon: Access Survey, Grad/Precarious Scholar Travel Fund, and more!

 

 

 

 

ADHÉSION À L’ACRT
Pour vous inscrire au colloque 2024, vous devez être membre de l’ACRT. Pour y adhérer ou renouveler votre adhésion, veuillez cliquer sur ce lien : Forms | Federation (federationhss.ca)

Au même moment, vous pourrez faire un don pour l’Initiative d’accueil des Autochtones ainsi que pour les subventions de déplacement pour les étudiantes et étudiants des cycles supérieurs et pour les subventions Denis Salter. Nous comptons sur votre soutien pour ces importants programmes.

Une fois que vous aurez renouvelé votre adhésion ou que vous serez devenu membre, vous pourrez vous inscrire au colloque.
INSCRIPTION AU COLLOQUE
Si vous participez à l’acte 2 en présentiel de l’ACRT du 17 au 20 juin à l’Université McGill, vous devez vous inscrire au Congrès et à l’acte 2 du colloque de l’ACRT en cliquant sur ce lien : Congress 2024 Registration (swoogo.com)

Une fois votre inscription complétée pour l’acte 2 (en présentiel), vous aurez automatiquement accès à l’acte 1 (en ligne).

Veuillez envisager l’achat de plus d’un billet pour le banquet afin d’offrir les extras à des étudiantes et étudiantes de 2e et 3e cycle ou à des universitaires à statut précaire qui participeront au colloque.

Les tarifs réduits pour les deux volets, en ligne et en présentiel, sont en vigueur jusqu’au 31 mars 2024. Ils seront par la suite majorés de 20%.

L’ACRT offrira un nombre limité de laissez-passer gratuits pour le Congrès aux étudiantes et étudiants qui s’identifieront comme personnes noires ou autochtones. Si vous voulez obtenir un de ces laissez-passer ou désirez en savoir plus à leur sujet, veuillez écrire à catracrtsubmit@gmail.com. Les laissez-passer seront remis dans l’ordre d’arrivée des demandes (premiers arrivés, premiers servis).

 

HÉBERGEMENT
Chaque personne participant au volet en présentiel du colloque est responsable de réserver son hébergement à Montréal. Nous vous recommandons fortement de réserver dès maintenant, car la demande sera très forte étant donné la présence de plusieurs fédérations aux mêmes dates. Vous trouverez les informations concernant l’hébergement à Congress 2024 Accommodation Information.
L’AIDE FINANCIERE 
Cette année, le Congrès offre de l’aide financière pour la garde d’enfants et de personnes à charge. Si vous désirez faire une demande, veuillez écrire à catracrtsubmit@gmail.com et fournir les informations suivantes : prénom et nom de famille; courriel et adresse postale; confirmation de votre inscription au Congrès; confirmation de votre participation en tant que conférencière ou conférencier, présidente ou président de séance, animatrice ou animateur, ou intervenante ou intervenant; confirmation de votre adhésion à l’ACRT; explication décrivant votre statut professionnel, vos besoins en matière de soins aux personnes dépendantes ainsi que votre évaluation de l’aide financière requise. Veuillez partager cette information avant le vendredi 12 avril.

 

PRIX DU MÉRITE DES DIPLÔMÉS DU CONGRÈS 2024
Êtes-vous un étudiant diplômé en règle, membre de la CATR, et présentez-vous au congrès de cette année ? Vous pouvez poser votre candidature pour le Prix du mérite des diplômés du Congrès 2024. Pour compléter votre candidature, veuillez remplir ce formulaire Google et télécharger les documents demandés au plus tard le vendredi 12 avril. Pour toute question concernant cette candidature, veuillez contacter Jayna Mees, représentante des étudiants diplômés du CATR, à l’adresse suivante : jayna.mees@gmail.com.

Pour toutes questions, les personnes qui feront une présentation à l’ACRT peuvent écrire à catracrtsubmit@gmail.com.

À venir : sondage sur l’accès, fonds pour les personnes étudiantes aux études supérieures ou à statut précaire, et bien plus !